Kalorietæller - sødt - Kostdagbogen

Kalorietæller - sødt

Når du bruger en kalorietæller som Kostdagbogen, bliver det meget tydeligt HVOR mange kalorier, der gemmer sig i lidt ”uskyldigt” slik. Få gode råd til, hvordan du håndterer sukkerbehovet på en sund måde.

Kalorietæller Kostdagbogen


Sukkertrangen kan være ekstra svær at styre, når klokken nærmer sig 20. Når vi er trætte, får vi nemlig trang til at fylde os med hurtig energi i form af sukker. De hurtige kulhydrater får niveauet af serotonin i hjernen til at stige, og det føles enormt behageligt.

Lyst til noget sødt?

Hvis kalorietælleren viser, at du får for meget sukker, kan du med fordel bytte vingummier og skumfiduser ud med:

  • 2 dl Cheasy vaniljeyoghurt. Du sparer kalorier og bliver tanket op med proteiner og kalk til knoglerne.
  • 1,5 dl skyr med 100 g bær. Skyr giver dig masser af protein, og bærrenes antioxidanter holder dig ung.
  • 1 frossen banan. Du får B-vitamin og kalium og øger hjernens indhold af serotonin, der gør dig glad.
  • 1 skive rugbrød med pålægschokolade. Du får mættende fuldkorn og tilfredsstiller din søde tand.
  • Tjek også ...

    Kalorietæller: Kostdagbogen kan også tilbyde:

  • Inspiration til dine snacks kalorier
  • Se hvor sunde dine kalorier er og få gode tips med Det Sunde Barometer
  • Har du lyst til fedt? Så kig >>
  • Prøv kalorietælleren GRATIS

    Opret en profil og prøv Kostdagbogens kalorietæller >>

    Om kostdagbogen

    Kostdagbogen er din private slanke-dagbog. Når du først har sat dig et slankemål, hjælper Kostdagbogen dig med at holde styr på det daglige kalorie-forbrug. I din personlige dagbog logger du, hvad du har spist, og Kostdagbogen udregner kalorieforbruget for både den enkelte råvare, dit måltid, din dag og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

    Vidste du?

    På Kostdagbogen kan du hele tiden følge dit kalorie-forbrug. Her kan du let og enkelt føre dagbog over alle dine måltider. Det kræver bare et par klik med musen, så har du styr på kalorierne.