Sådan bruger du Kostdagbogen - Kostdagbogen

Sådan bruger du Kostdagbogen

1, 2, 3!
Så hurtigt kommer du i gang at bruge I FORM's nye Kostdagbog – og i gang med at tabe dig!

1. Du vælger dit vægtmål.
2. Du logger din daglige mad og tæller dit samlede antal kalorier.
3. Og vupti, så har du tabt de ønskede kilo.

Så let er det faktisk at tabe sig med Kostdagbogen. Og det gode ved det hele er, at du faktisk kan spise den mad, du allerhelst vil have. Kostdagbogen holder styr på dine kalorier – også selvom du bruger lige lidt for meget smør. Og Kostdagbogen give dig mulighed for at vælge mellem lækre, sunde opskrifter, som allerede er forberedt til dig.

1. Sæt dig et mål

Når du bruger Kostdagbogen første gang, er det vigtigt, at du opretter en profil og angiver et vægtmål.
I din profil fortæller du bl.a. hvor aktiv du er i hverdagen, både på arbejdet og i din fritid. Det har stor betydning for det udregnede daglige kalorie-forbrug, så prøv at være så præcis som muligt.
Derefter skal du vælge det vægttab, du gerne vil opnå.
Kostdagbogen vil automatisk vejlede dig til at tabe ca. ½ kilo om ugen. Når du har sat dig et vægt-mål, kan du sætte den periode, du vil tabe dig i. Kostdagbogen anbefaler altid et sundt vægttab og har bl.a. fokus på et for lavt BMI.
Når du har sat et vægtmål, udregner din Kostdagbog dit normale kalorie-forbrug og dit nye kalorie-forbrug.
Du kan til enhver tid sætte dig et nyt mål.

 

2. Log din daglig mad

Når du logger dig ind på din Kostdagbog, kommer du automatisk ind på dagbogen for den pågældende dag.
Her er det super-let at logge din mad. Du kan vælge mellem snack, morgenmad, frokost eller aftensmad. For hvert måltid, du logger, fortæller din Kostdagbog dig, hvor mange kalorier, der er i den pågældende fødevare eller i hele måltidet. Den fortæller dig samtidig om du har fået for få eller for mange kalorier i forhold til din vægtplan.
Der er to måder at logge din mad:
Du kan enten vælge mellem de næsten 5000 fødevarer, der allerede er tastet ind i Kosdagbogens database. Eller du kan oprette din egen fødevare, f.eks. din ynglingskiks eller din favorit-ost. Du skal bare kigge på varedeklarationen bag på indpakningen og derfra indtaste de værdier, der er i 100 g. af varen.
Du kan også oprette dine egne favorit-retter, så du hurtigt kan finde dem igen, næste gang du spiser spaghetti a la dig.
Når du logger en fødevare eller et måltid, får du muligheden for at logge mængden af maden på forskellige måder: Du kan enten angive vægten af mad, antallet (f.eks. 2 skiver ost) eller vælge en mængde (f.eks. et lille eller stort glas juice). Så kan det næsten ikke gøres lettere.

3. Vupti, så har du tabt dig

Hvis du følger det anbefalede kalorie-forbrug, vil du i løbet af få uger opdage, at det virker! Og at det oftest virker uden at du føler, at du er på en gammeldags slankekur. Du spiser stadig den samme mad og du har måske tilmed fundet lidt sundere fredagsslik.
Når du logger din mad, får du samtidig overblik over, hvor sundt du reelt spiser. Din Kostdagbog fortæller dig hele tiden, hvordan energibalancen er i din mad, både for den enkelte fødevare, for et måltid og for en periode.
Din Kostdagbog viser dig den anbefalede fordeling mellem kulhydrater, protein, fedt og kostfibre, samt den reelle fordeling i den mad, du har logget. De sker live, hvilket betyder, at du selv kan sammensætte din mad, så det passer til den optimale energifordeling.

Din Kostdagbogen kan også tage højde for, hvis du dyrker motion.
Præcis som du kan logge din mad, kan du også logge din daglige motion. Hvis du en dag f.eks. løber en tur eller cykler på arbejdet, kan du logge dette og du vil så opdage, at dine bonus-kalorier lægges på toppen af dit daglige kalorie-forbrug.
Når du logger din træning, kan du vælge mellem en lang række aktiviteter. Når du så sætter din træningstid eller f.eks. antal kilometer, udregner din Kostdagbog automatisk et kalorie-forbrug, der passer lige til dig.

Du kan også…

  • Læse spændende og informative artikler fra I FORM og din Kostdagbog. Her kan du få mere at vide om f.eks. sund vægttab, BMI eller specielle råvarer.
  • Finde inspiration i flere hundrede sunde, men rigtig lækre opskrifter.
  • Gemme alle din favorit-opskrifter i din egen "madkasse", så du altid kan bruge dem senere.
  • Deltage i forummet på din Kostdagbog for få støtte eller selv støtte andre, der også gerne vil tage sig.
  • Få nye artikler hver måned.
  • Få nye opskrifter hver måned.

 

Kostdagbogen

Kostdagbog er et unikt website med forskellige programmer og værktøjer, som hjælper dig med at holde styr på kalorierne ved at tilpasse sig lige præcis dine mål, dit behov og dine forventninger.

Prøv det gratis her >>

 

 

 
 

 

 

Om kostdagbogen

Kostdagbogen er din private slanke-dagbog. Når du først har sat dig et slankemål, hjælper Kostdagbogen dig med at holde styr på det daglige kalorie-forbrug. I din personlige dagbog logger du, hvad du har spist, og Kostdagbogen udregner kalorieforbruget for både den enkelte råvare, dit måltid, din dag og hele slankeperioden. Så enkelt er det!

Vidste du?

På Kostdagbogen kan du hele tiden følge dit kalorie-forbrug. Her kan du let og enkelt føre dagbog over alle dine måltider. Det kræver bare et par klik med musen, så har du styr på kalorierne.